Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 3 juli 2017

Ny månad.

Tiden springer i väg, har allt gått tre dagar i den här nya månaden juli. Och nu har halva året försvunnit allaredan. Har varit lite mycket nu så jag har inte prioriterat bloggen precis.
NatWest Island Games är avslutat och det blev en lång sista dag för min del igen. Åkte hemifrån strax före sex och var hemma igen när klockan hunnit slagit fem. Blåsten var inte så farligt men i stället så småregnade det nästan hela dagen. Avslöt med glädjescener för de gotländska tävlingsdeltagarna, med guld för tjejerna och brons för killarna. Och i ett spännande särspel om tredjeplatsen lyckades Colyn D hålla sig kall och satte sin birdieputt och fick sin motspelare i gungning så att han missade sin något kortare putt.
Här har är det precis klart att det gick ett individuellt  brons
till Gotland, och de andra i laget är snabbt framme för att gratta.

Lördag blev vilodag med, som vanligt, melodikryss. Sen lottade jag den öppna damdagen på När som gick av stapeln på söndagen. Jag hade ju mitt hedersuppdrag som tävlingsledare därute och det blev lång dag även då. Visserligen lite mig själv att skylla, gjorde en extra sväng för en av deltagarna som tävlade. Nu var jag inte i väg förrän strax före sju och hemma vid sexsnåret efter att ha gått husesyn vid ovannämndas sommarställe. 

I dag måndag skjutsade jag vår kusin som varit nere här nu sen midsommar ut till flyget. Hem och fixade mat och så upp till kolonin. Otroligt vad ogräset hade växt däruppe, fyllde på komposten ordentligt med det. Plockade av uppemot fem liter jordgubbar och fick rensat ogräs där med. Avslöt med att gräva upp ett stånd potatis, inte världens största, men många, fjorton stycken räknade jag till. Lite dill, rädisor och en salladslök blev det också. Var förbi syrran och lämnade jordgubbar men behöll något själv till dessert efter min vegetariska middag i kväll.
Blev riktigt nöjd med mig själv när det nu, nästan, bara är 
nyttoväxter kvar och ogräset i komposten.

Sover visserligen gott på nätterna men verkar som jag inte kommer i fatt. Så nu är det dags för kudden igen, Almedalsveckan har ju börjat och det är klart jag är angagerad. Två tidiga förmiddagar ska jag vara nere i ett tält därnere. Sängen väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar