Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 26 juni 2017

Nu kör vi i gång.

I går blev det en sväng söderut, jag tog med mig kusin A men syrran skulle på annat håll. Tänkte jag skulle få se en nästan färdigbyggd kåk därutåt och få visa henne. Men det var ingen där så det blev en snabb visit utanför. Sen fick storebror som är gräsänkling bjuda på eftermiddagskaffe. Vi satt där en bra stund och pratade, sen for vi på okända vägar, för henne, mot staden igen. Lämnade av henne och åkte förbi kolonilotten.
Smakade fint efter en något torftig middag, söta och saftiga bara att stoppa direkt in i munnen. Blev lite kvar till i dag och jag lovar, de smakade inte sämre då. Hade låtit dom stå framme så att smaken kommer fram ordentligt.

I dag var det så dags för samling för domarna ute på Kronis. Arbetspassen blev fördelade och lokala regler penetrerades. Sen var det dags för kaptensmöte med alla deltagaröars teamledare så alla frågor stöttes och blöttes.
Så dags för att kolla banan, Jens var noga med att allt var utmärkt och linjer är målade. han hade en hel lista med åtgärder för banpersonalen i morgon. Men de har hela dagen på sig för tävlingen startar på Slite kl 07:30 i morgon. Jag ska infinna mig kl 09:00 och sen vara behjälplig med att reglerna följs fram till 13:30. Sen är jag ledig fram till torsdag kl 11:00 och så avslutar jag på fredagförmiddag på Kronholmen. Bara och hoppas att de spelar väl och följer reglerna. Det ååårdnar sig, som jag brukar säga.

1 kommentar:

  1. Så goda dina jordgubbar ser ut. De smakar säkert mycket bättre än de ganska smaklösa som kommer från Stenhuse och Bärgården.
    Lycka till med veckans uppdrag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera