Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 24 juni 2017

Midsommar och invigning av NWIG.

Midsommarafton gick i mat och samvaros tecken. Var upp på förmiddagen på lotten och grävde upp fyra stånd potatis, räckte till fyra personer hela dagen. Rädisor, dill och gräslök levererade även lotten.
Var förbi syrran med det och på hemvägen för att fixa mig lite midsommarvacker plockade jag en bukett bestående av elva olika sorters blommor. Står nu på köksbordet.
Lunch vid syrran och vår kusin var nere på ön och firade som vanligt.
Hon fixade även till tårtan efter middagen med våra egna jordgubbar, som vanligt höll jag på att säga.
Hennes Succetårta är något utöver det vanliga, tur att jag hann ta
fotot här ovan för efter jag tagit tredjegången var det inte mycket kvar.

Blev en trevlig midsommarafton med en hel del prat och som sagt god mat och lagom med goda drycker till. Cyklade hem innan det hann börja regna alltför mycket. 

I dag blev det så småningom en promenad över Östercentrum och Adelsgatan mot affären för lite kompletteringshandel. Hem och fortsatte ta det lugnt innan det var dags att ta sig ner till Strandgärdet för invigning av Nat West Islands Game. Lapp på luckan, kanske inte så konstigt när tretusenåttahundra deltagare ska ha plats på läktarna också. De räknar med nästan två och ett halvt tusen aktiva deltagare.
Pampigt med inmarsch, nationalsång, invigning av landshövdingen och ett antal till prominenta gäster, flagghissning och Gotländsk sommarnatt på trumpet. Tornamentum och PAX framträdde. Som en riktig OS-Invigning med lika många deltagare från tjugotre öar.

Nu ska tävlingarna pågå i drygt en veckas tid med aktiviteter över i stort sett hela ön. Själv ska jag vara med och se till att går rätt till i golfen. Den startar på Slite på tisdag, Kronis onsdag och Slite torsdag för att avslutas på Kronholmen på fredag. Förhoppningsvis orkar jag upp till mina pass, sju på tisdag och strax efter sex på fredag verkar tungt. Men jag vilar upp på onsdagen när storebror och jag spelar öppen veterandag på Ljugarn.


2 kommentarer:

  1. Det låter som om du haft en fin helg, så här långt i alla fall.
    Lycka till med din funktionärsroll på Nwig.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, fin helg har det varit och det ska nog gå vägen med domarrollen.
      Vi är ju några stycken, så hjälpen är inte så långt borta. Kram Anders

      Radera