Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 15 juni 2017

Golf på Ljugarn.

Har lurat, nåja, storbror att spela öppen veterandag på Ljugarn. Man spelar parspel där så jag tyckte han kunde hänga på. Men då vill jag provspela banan först tyckte han som aldrig spelat banan. Så i dag bestämde jag var en lämplig dag. Vi gick två varv i värmen, det är ju bara en niohålare, och inte lärde vi oss något efter första varvet utan spelet var mediokert hela tiden.
Vi får väl se hur det blir när det blir allvar onsdagen efter midsommar. Det bör inte gå att spela sämre än vad vi gjorde i dag men man vet aldrig.
Var in på några fågellokaler när jag åkte hemåt men det var inte mycket att rapportera. De flesta fåglarna har fullt upp nu med att skaffa mat till sina ungar.
Hem och få i sig mat och sen sitta och vänta på att klockan skulle bli sju. Då skulle det vara andra kvalet till SM i golfregelkunskap. Dit hade jag lyckats kvalificera mig så jag fick en länk på mailen och där skulle jag svara på tio flervalsfrågor på tolv minuter. Det var lite klurigare frågor nu än det första kvalet.
Kändes som jag inte var riktigt med, men jag får väl se hur det blir.
Sen var det dags för vattning, först förbi syrran och ta hennes utekrukor och sen bort till kolonin. Där hittade jag årets två första jordgubbar. Rädisorna är dags, gott att gå och gnaga på när man är däruppe, och potatisen börjar blomma. Det artar sig.
Cyklade införbi storsyrran på hemvägen så det blev en pratstund och lite uppiggande kaffe. Det sover man ju så gott på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar