Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 21 juni 2017

Fortsatt segt.

Åter en förmiddag som jag sitter och tycker synd om mig själv. Men nu har jag varit ner och tagit min första spruta som jag sen ska ta själv en gång i veckan. När jag frågade om jag då skulle sluta med de andra tabletterna så fick jag till svar att, "nej dom ska hjälpas åt de här båda medicinerna". Nu börjar jag förstå att nämnden för sjukvård o hälsa har en galopperande ekonomi. Men jag kan inte klaga, jag har blivit tagen på allvar direkt från första stund. Sen att inte min så kallade RA inte vill ge med sig efter all medicinering är ju inte läkare och sjuksystrars fel.
Nog om detta, har varit upp på lotten i kväll och vattnat och kört gräsklippare. Stoppat en hel del rädisor och jordgubbar i munnen som vanligt. Börjar ta sig riktigt ordentligt däruppe, plocksalladen hinner dock inte bli så pass så att den går att använda till helgen, men i övrigt så klarar det sig.
Var förbi syrran på hemvägen och fick en liten present från Åland som tack för hjälpen med blommorna. Satt där en bra stund och pratade med dom, hon hade med sig vår kusin från Östhammar med sig hem så det blir firande av midsommar med dom och med färskpärar, sill och dill och en lille därtill. Dessert ? jordgubbar naturligtvis.

2 kommentarer:

  1. Egna jordgubbar är det bästa som finns. Hoppas att du får riktigt många mogna nu till helgen.
    Glad Midsommar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Glad Midsommar till dig också. Kram Anders

    SvaraRadera