Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 20 juni 2017

Inställd golf.

Kroppen jäklas med mig, verkar som jag kan sova hur mycket som helst. Sitter i solen på balkongen och sover. Går och lägger mig på kvällen och ska läsa lite, när jag läst om samma stycke tre gånger ger jag upp och släcker. Vaknar strax efter tre av att det blåser, hämtar tidningen och bläddrar igenom. Orkar knappt lösa sudokun innan jag slocknar igen. Vaknar när radion startar vid sex, vaknar nästa gång när den stänger av kl. åtta. Stapplar mig upp till frukost fortfarande trött, kroppen vill inte vakna utan den spjärnar emot med sega leder, det onda i högra fotleden sitter kvar. Vänstra börjar svullna märker jag, och mer stel i händer och handleder. Golf klockan ett, nja som det känns nu så vete tusan.

Samtal från lassis, prover klara = negativa. Klart att sätta i gång med ny medicinering, får tid kl. två i morgon eftersom hon inte ville ta emot mig på fredag konstigt nog.

Åker ut till Gotska för att tala om att jag hoppar golfen så det blir tre stycken som knallar ut strax efter ett. Tar en fika med en vallmofrökaka och sen shoppingronda. Kollar kvarnen, Intersport, inget roligt utan jag fortsätter bort till nyöppnade Jula och knallar runt i hela butiken, kommer ut med en tub silikon och en påse bilar. Sen passar jag på att köpa frön vid Linds, plocksallad och rädisor behöver sås nytt så det blir lite kontunitet.
Sen blir det en fika vid grannarna och jag får beklaga mig lite mer, det blir inte bättre men om inte annat så lättar det att få medömkan. Byter kontorstol framför datan, en något fräschare dock begagnad byts mot den gamla slitna. Plockar ner de gamla i smådelar så det blir lättare att transportera den till återvinningen så småningom. Och så var det dags för sängen igen.

2 kommentarer:

  1. Det låter lite deppigt! Jag hoppas att läkarna kan ge dig någon hjälp, för det skulle ju vara trist om du inte kunde hålla på med golfen. Men säger kroppen ifrån är det väl bara att rätta sig. Sonen var en passionerad golfspelare i några år tills han fick så stora besvär med ryggen att han blev tvungen att sluta. "Det går inte att spela golf i helgen och sjukskriva sig på måndagarna", sa han.
    Ha en skön midsommarvecka i alla fall!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Onekligen är det deppigt, har varit ner och fått första sprutan som jag nu ska ta
      själv en gång i veckan. Bara att hoppas att det hjälper. Förhoppningsvis får jag bra valuta för all skatt jag betalat in genom åren.
      Ha en bra midsommar du med. Kram Anders.

      Radera