Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 22 juni 2017

Dan innan midsommar.

Vaknade upp till en orolig fågel i morse, Ett Rödstjärtpar visade det sig, om ungarna är på väg ur boet eller de redan lämnat vet jag inte men de har hörts med sina varningsrop nere i från gården hela dagen.
Har varit på återvinningen med min gamla kontorstol och installerat den nygamla som jag hittade på loppis. Fick i väg en del annat skräp med när jag ändå var på gång.
Tänkte jag skulle tanka men det var kö vid pumparna så det fick bli en extrasväng. Körde förbi brandstationen och ner över Hästnäs där jag fick se den här åkern. Det är vid såna här tillfällen jag saknar en riktig kamera. Lägger in bilden ändå trots oskärpa till tusen.
Vallmo och Blåklint och så lite säd däremellan.

Fortsatte nerförbi Själsö, Brissund och kom så småningom till Lummelundsbruk där jag gick stora dammen runt upp förbi de egentliga grottmynningen och tillbaka till bilen för hemfärd. Minst fem honor Storskrake, en Sothöna och så några ungar som jag bedömde vara Gräsandsungar, såg ingen vuxen fågel. Mycket småfågel i övrigt.
Var ner till apoteket vid lasarettet och hämtade min medicin för fyra veckor. Slabang sa det och så slog mitt högkostnadsskydd i taket. Nu åker jag gratis till en bit in i nästa år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar