Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 25 maj 2017

Flygaredag.

Helg på en torsdag har det varit i dag. Har mest sitt och tyckt synd om mig själv, min högerfot verkar som den inte bryr sig om att jag stoppar i mig en massa piller. Masade mig bort till dotera efter jag käkat lunch i alla fall. Kaffe och nygräddade kakor satt bra.
Fortsatte på cykeln bort till kolonilotten, där höll syrran på att finklippa gräskanterna. Fint ska det ju va.
Jag rensade lite ogräs och satte ner de sista potatisarna på ett ställe som ännu var obesått. Pratade lite med en av grannarna om hon hade nån hanbuske av Havtorn. Hon hade bara en, däremot många små honbuskar, men hon kunde i sin tur höra med en annan granne. Kanske vi kan få ett par så vi kan få lite av de nyttiga bären så småningom.
När vi stod och pratade kom det upp mörka moln och de blev svartare och svartare under kvällens lopp. Men nu verkar det som de dragit sig nordost ut och för en liten stund sken solen. Blev inget regn trots att det såg lovande ut.
Cyklade hem över det gamla A7-fältet och nu verkar som de ska börja bebygga en liten bit till. Här kan man även se de mörka molnen som lovade regn.

Ada Blocks väg ska snart få ett nytt kvarter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar