Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 27 maj 2017

Lördag efter en trött fredag.

Blev inget av med regelgenomgång inför Islands Game för min del i går. Jag låg lågt hela dagen.
I dag däremot var det vanliga rutiner, lördag med Lisa, ring så spelar vi och melodikrysset. Sen kan man börja planera dagen. Det blev en stadig lunch och lite läsning på balkongen. Sen tog jag cykeln till lotten, vattnade och började gå på ogräset på grannlotten med en lie. Den lotten ska bli allmänning så jag tyckte den kunde snyggas till. Nu var lien så jäkla slö, "Den eggen kan man reid till stan pa" sa min mormor om sånt som var slött, köksknivar eller saxar.
Åkte hem och bytte om till en konsert på Almedalsbiblioteket. La Capella från Uppsala och Campus Gotland kammarkör hade gemensam konsert. Karin Eklund som är körledare för kammarkören, NS och Vokalensemblen har varit ledare för La Capella i uppemot tjugofem år innan hon flyttade till ön för knappt tre år sen. En riktig kanonkonsert blev det, de började tillsammans sen sjöng varje kör för sig innan de avslutade tillsammans.
Gick ner om Botaniskan innan jag cyklade hemåt, men jag hade ännu en av sångerna på läpparna när jag kom hem. Berusa dig heter låten och berusa dig av kärlek sjunger dom, men jag tog ett glas vitt när jag kom hem, inspirirerad som jag blev.
Hade inte ens lust att ta något kort vare sig i Botaniskan eller på den nedgående solen i ett nästan blankt hav, fortfarande berusad av deras fina konsert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar