Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 27 mars 2017

Börjar bli trångt.

Nu blev det datakonsulting i förmiddags, var ner till min kompis som har en sabla oreda på skrivbordet. Inte bara fysiskt utan även på nätet. Det är inte lätt att hitta de filer man ska ha tag på och som jag ska rätta till. Det försvinner lite formler ibland och då stämmer ju inte bokföringen. Men mesta tiden går åt att få ordning på lagring av dokumentation och leta efter filer.
Fick ordning på vad jag skulle i alla fall, men det kliar i fingrarna att sätta sig och rensa upp, ta bort allt gammalt och dubbelsparat och lägga in i mappar.
God och stärkande fisksoppa till lunch blev det ändå. Och jag ser fram emot ett antal pilsner nere på Munken vid jazzklubbar framöver.

Cyklade hem och blev tvungen att ta hand om mina odlingar. Tomaterna börjar växa ur krukorna och de stod och skrek efter vatten. Planterade om några, en av var sort, i sina slutliga krukor som kommer att stå på balkongen i sommar. Gräslök och Oregano började växa ur miniväxthuset så de fick komma ut i lite större plats. Och de fick ge plats åt förodlingen av purjolök som så småningom ska få komma upp på lotten.
Har en känsla att det kommer bli trångt på balkongen i sommar. Fem olika sorters kryddor att bara gå ut och ta färska, fyra stora krukor tomater av två sorter. Så får jag se hur många lite mindre tomatkrukor det blir. Jag näns ju inte kasta, men man kan ju skänka bort förstås.

Snart börjar bärandet, ut på morgonen och in på kvällen så länge det är risk
för kalla nätter. Fram mot maj får de stå ute för gott. bara en månad kvar.

1 kommentar:

  1. Vist är det roligt med lite odlingar. Det tycker nog de flesta och jag tror att det på något sätt ligger i generna. Det är ett pyssel den här tiden.
    Ha det gott på balkongen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera