Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 11 januari 2017

Och så var vi i gång igen.

Efter alla helgdagar och vintersportdagar, på teven förstås, så är jag nu inne i den gamla lunken igen. I går var det dagas för årets första styrelsemöte. Och i dag började vi sjunga igen i Öronfröjd. Jag och den andra Anders stod för fikat i kväll och ett riktigt skitväder var det att kämpa emot. Snö och motvind dit och ta´me tusan så var det inte motvind ut till bilen på Kajsarn på hemvägen. Hade ju bilen för det är inte kul att släpa på fikakorg varken gående eller på cykeln.
Vi möttes av en liten jobspost när vi kom dit, vår körviftare Karin har fått mer jobb därute på sudret så hon kommer att vara borta mycket under våren. Men hon hade skaffat en tillfällig inhoppare som körde hårt med oss i kväll. Karin satt med bland sopranerna och sjöng och bara myste. Hoppas hon kommer klokt hem bara i snöyran. Vi får väl se hur det blir med Christina, vår tillfälliga ledare.
Och i morgon är det upp tidigt och ner i tvättstugan och sen blir det Rummelraj på kvällen om nu kroppen vill va med mig. Kände mig som en skit när jag skulle i väg till kören i dag och tänkte att jag smiter efter fikat. Men sången gör så att man blir fasiken så mycket piggare så jag höll ut hela tiden.
Annars har inte året börjat nåt bra, hostar på nätterna så jag har ont i bröstet på dagarna. Ont i kroppen, mest händer, när det blir lite kallt, får säga som salig broderen sa, det är ett skit att bli gammal.
Här står han väl påpälsad några dagar innan jul 2012 och skådar efter örn, eller kanske det kommande snöovädret som är på väg att dra in mot Nisseviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar