Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 17 januari 2017

Skådardag.

Lagom jag bestämt mig att jag kan ju inte sitta inne och tryna i det här fina vädret så försvann solen. Satt på förmiddagen och förberedde möte i morgon och såg ut på det fina vädret. Fixade till lite käk och när jag satt mig ner vid köksbordet så försvann solen.
Skit samma, jag åker ändå. Bestämde mig för Lummelundsbruk för det var ett tag sen. Blev svängen nerförbi Själsö och Brissund naturligtvis. Inte mycket att rapportera därifrån. När jag kom fram till mitt mål var det inte mycket där heller om jag nu bortser från ett tjugotal koltrastar som rotade runt i löven i parken. Mötte en tjej som brukar vara ute mest för att fota fågel verkar det som, hon hade inte sett mer än några strömstarar. Ingen Kungsfiskare som har setts där till och från. Vi fortsatte åt varsitt håll och det var ovanligt dött på småfågel, nån talgoxe och så änderna i dammen.
När jag hade gått runt så gick jag ner till kvarnhjulet och fick som jag trodde se fallet nerifrån. Mycket vatten var det som forsade ner.

När jag kom bort till parkeringen så satt tjejen där i sin bil och blossade. Pratade lite igen och vi bestämde oss för att åka till Landträskdammen för att försöka få se Skäggmesar. Men var lika dött där, inte en fågel, inte en kråka en gång sa jag. Och ingen nötskrika som brukar flyga över sa jag också. När vi nästan kommit fram till bilarna så kom en fågel flygande, nötskrika ! De brukar ju vara två sa hon, och mycket riktigt snart kom partnern flygande åt samma håll. Som sagt, inte mycket att rapportera men frisk luft och trevligt sällskap i alla fall. 
Och nu är det bäst att gå till kojs för jag ska upp så okristligt tidigt i morgonbitti. Halvnio ska jag vara nere på röntgen på lasarettet, puh !

2 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj! Det är hemskt när man måste upp i ottan!!
    Skämt åsido, men nog blir man lite bortskämd med att kunna ta sig en sovmorgon precis när man vill.
    Hoppas att det går bra idag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man lägger sig till med lite divalater. Nu talar jag gladeligt om när jag nån gång inte har kommit upp förrän vid halvniotiden. Förut tyckte jag det var lite skämmigt att sova så länge.
      Fick strax före jul förbaskat ont i mina fingrar och händer, nu ska det kollas upp om det är reumatiskt eller om det "bara" är artros. Får se vad de kommer fram till ochvad det blir för behandling i framtiden. Kram, Anders

      Radera