Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 18 januari 2017

Fullmatad onsdag.

Förbaskat segt och gå upp när det ännu är mörkt, brukar ju sitta uppe på kvällarna och sen läsa en stund när jag så småningom går i säng. Vaknar när tidningen skramlar in strax efter två. Går upp och hämtar den och skummar den som hastigast, sen har jag kommit in i vanan att lösa sudukot innan jag släcker igen. Vaknar upp vid åttatiden så här års och drar då mig upp till frukostbordet.
Följden är att när jag då nån gång måste upp tidigt så sover jag så dåligt, rädd för att försova mig trots att jag då ställer mobilen på väckning. Mycket riktigt, vaknade minst tre gånger i natt och tittade på klockan. Kom dock ner i tid och fick mina händer och handleder fotograferade i en sabla massa upplagor. Får svar om en åtta till tio dagar sa dom.
Hem och ta en fika innan det var dags att åka ut till Västerhejde för årets första månadsmöte. Vi hade Bison som kåserade för oss, han frågade hur länge han fick hålla på för han hade fått c:a en halvtimme och han var inte säker om han hann med då. Ta den tid du behöver sa jag för vi har inte så mycket annat som vi ska dryfta i dag. Han höll nog på över fyrtiofem minuter men man såg ingen som tittade på klockan eller såg kaffetörstig ut. Övriga punkter på dagordningen var rätt snabbt avklarade när vi väl fått en stärkande kaffeskvätt. Och sen ska det ju återställas, diskas och städas.
Blev en stund hemma innan det var dags att ta mig ner för körövning med Öronfröjd. I kväll hade vi bara vår ordinarie vifterska Karin men hon kommer bara att vara med oss februari ut i vår. Sen får vi se hur det blir till hösten. Resten av våren kommer vikarien Christina att leda oss på gott och ont, brukar bli lite av tio små negerpjkar när vi byter körledare. Nu är vi uppemot fyrtio mer eller mindre trogna körsångare, ska bli, förhoppningsvis, roligt och se hur många vi är när vi vårterminen är slut.

Här en bild på uppsjungning utanför replokalen när vi startade höstterminen 2014.
Alla på bilden är fortfarande med och sjunger. Körsång är lycka !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar