Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 11 december 2016

Tredje advent.

I dag var det en av de få gånger som vi i profankören Öronfröjd sjunger i en mässa i kyrkan. Vi var i Mästerby kyrka och sjöng. Vår körledare Karin hade ordnat med ett litet Luciatåg också. Hennes dotters körkompis var Lucia och dottern med två andra i barnkören i Stånga var tärnor. Ålderspann från sju till tolv år. Tyvärr låg min mobil kvar i min rygga så jag har inga bilder.
Sen sprang vi upp och ner i kyrkbänkarna när vi skulle sjunga, tre gånger var vi uppe och drog av två julsånger/psalmer var gång. Allt från Bereden väg, Det är en ros... till Jul, jul strålande jul. Prästen Helén hade tagit hjälp av min en fågelskådarkompis, Bimbi Ollberg för assistera i nattvardsgången. Och orgeln hanterade Lasse Gottlander med bravur i de fyra psalmerna som sjöngs i gudstjänsten. Så nog fick vi sjunga av oss alltid. Nere i en av bänkarna satt Erling o Britt i från Väte och kollade att vi inte stakade oss.
När vi skulle åka hem var det världens busväder med blötsnö nedramlandes. Det är så typiskt, när vi nu bestämde i förmiddags, att NU ska vi spela den sista rondan på Gotska. Och vad händer, jo det fryser på och jag vet inte om vi kan få tag på så många röda bollar. Spela med vita lär inte vara någon idé i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar