Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 13 december 2016

Blev ingen golf !

Det hade ju rasat ner en del snö som det sen frös till på så golfen skjuts upp till preliminärt torsdag.
Var ute och agerade taxi från flyget på söndagskvällen och det var riktigt halt på sina ställen. Men dotera och måg kom lyckligt hem efter en weekend i huvudstaden.
Blev en hel del ärenden uträttade i stället när jag nu fått en ledig dag. Banken, apoteket och det andra apoteket, mataffären och tömning av en postlåda och snösopning. Vara varumottagare som jag hade blivit tillfrågad om slapp jag tydligen. Får hoppas att det ordnade sig ändå. Fick se att en stor, nästan full måne gick upp i nordost när jag skulle ställa in bilen. Tänkte direkt att det kan bli en bra bild med grävmaskiner och månen i bakgrunden uppe på A7-fältet i förvandling. Då behagade månen krypa upp bakom molnslöjor samtidigt som lastbilschaffisarna tittade snett på mig. Fick bli en dokumentationsbild.

I dag började jag i tvättstugan och så upp, fixa frukost som intogs framför luciafirandet på teven. När tvätten var avklarad och lunch intagen åkte jag ner på hamnen för att kolla in tre siskor som det diskuteras om därnere. De har varit där några dagar. I dag kunde jag sittande i bilen på parkeringen vid Kallbadhuset på mindre än två meter se två stycken. Sen kom det en till betydligt ljusare men de lättade efter bara några sekunder efter den ljusa satte sig. Fick inte syn på dom nåt mer. Men det är nog som några säger, det är två Gråsiskor och en Snösiska. Inte så lätta att skilja åt.
Sen var det dags att hämta en liten smörgåstårta för en av mina trappbos fyller år på Lucia och vi måste naturligtvis uppvakta. Tre kvinnliga och en manlig tärna samt en jultomte var vi, ingen lucia men vi sjöng luciasången som uppvaktning. Vitt vin, smörgåstårta, kaffe och en tårta hade vi fixat. Koppar, glas, fat och bestick hade vi med oss det enda, nästan, hon fick bestå med var tårtspade.

För att visa sin uppskattning plockade hon fram lite andra drycker efter vi tryckt i oss av de andra godsakerna. En trevlig sen eftermiddag som avslöts i god tid medans det ännu var kvar i glasen.
Jag har ju morgondagen att tänka på, månadsmöte med lucia, mycket folk lär det bli. Har jobbat med logistiken för transporter av de som vill ha skjuts. Förarbetet börjar vid elva och vi är väl klara med mötet och städning fram mot fyra. Då ska jag hem och förbereda mig för avslutning med Öronfröjd. Uppsjungning vid halv sex, sen konsert kl sju följd av ett kort medlemsmöte och sen avslutar vi med lite egen medhavd julmat med lämplig dryck, julsång eller jullek allt under glam och stoj som det brukar bli på våra fester. Vi måste leva upp till vårt rykte. Öronfröjd gotlands gladaste kör !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar