Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 9 december 2016

Helt vanlig fredag, eller....

Efter att herrarna gått i mål i skidskyttet tänkte jag att , naj, kan ju inte sitta inne och bara såsa. drog i väg söderut och konstaterade att skjutfältet var öppet. Tar jag på hemvägen tänkte jag.
Kom ut till Fröjel där systerdottern och hennes sambo bygger en kåk, sambon var där, han påstod han var städhjälp åt byggfirman. Han visade runt i kåken som han varit arkitekt till själv, mycket blir det. Och en underbar vy ner mot Gannarveviken kommer dom att få. När det började närma sig eftermiddagsfika drog jag.
Åkte ner till Valbybodar och drog på mig stövlar, mössa och vantar för att gå norrut längs stranden. Var nyfiken på om man kunde se nybygget nerifrån, och visst, det kunde man.

De två fyrkanterna i övre bildens mitt är två blivande fönster ut mot en underbar utsikt. Den lilla vita till höger om är rastboden där de satt och fikade. På den nedre bilden fick jag med både kyrka och måne.
Sen måste jag ju bara ha med även den nedgående solen i havet mellan kusten söderut och Lillön. Blev nästan mörkt med en gång fast klockan inte slagit tre.
På hemvägen åkte jag införbi storebror och svägerskan för lite kaffe, han var ensam hemma för tillfället. Men snart kom hon hem och plockade fram kanske inte sju sorters kakor men tillräckligt för min del. Och så blev det två omgångar av kortspelet "trean". Jag behöver träna betydligt mer på det märkte jag, förlorade båda omgångarna. Fordrar revansch !
Kvällen avslöts så småningom en trappa ner vid mina trappbos. Visserligen hörde jag inte så mycket av frågorna i På spåret men vi hade ganska trevligt ändå. Finns ju repriser.
Vanlig fredag, kanske inte, och skjutfältet ligger ju kvar där det är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar