Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 30 december 2016

Prestige, psykningar och bludder.

Den årliga prestigematchen i Mahjong spelades i dag. Vi spelade här hemma hos mig, började tidig eftermiddag och mycket prat och glam blir det. Nästan fyra timmar höll vi på och alla fyra fick vara Öst i fyra omgångar. Blev alltså sexton omgångar, och inte en tyst minut, fel, vi försökte hålla tyst men vi har förbajat svårt att vara tysta ändå. Knäppande med fingrar, hummande till musiken som hela tiden gick på Spotify i bakgrunden och diverse andra ljud. De andra tre påstår att jag är värst, fan trot.
Nåja kul är det och att jag, gästvänlig som jag är lät yngsten vinna är väl bara roligt. Han är ju nästan lika dålig förlorare som jag så det var väl bäst som skedde. Bortförklaringar....nja, kanske.
 Vi hjälptes sen åt med middagen vi loosers så att den var klar när nästa man slöt upp. Vi gjorde det enkelt för oss. Lax i ugnen och vanlig kokt potatis till med några kalla såser och sallad därtill, allt nersköljt med ett glas vitt vin. Kaffet avnjöts framför teven där På spåret gick, vi lyckades gemensamt bli delad tvåa med det förlorande laget.
När de fyra tackade för sig och drog hemåt till, förmodar jag sportens årskrönika var det bara för mig att diska färdigt och stuva in allt porslin, glas och bestick i skåpen och sätta mig här och kolla av om det hänt nåt. En liten stänkare blev det också innan jag nu går in och ser resten av krönikan.

Gott Nytt År

2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig kväll ni verkar ha haft!
    Jag såg också på Spåret och klarade Örnsköldsvik på 8-poängsnivån, annars gick det dåligt för mig. En och annan delfråga kunde jag också förstås.
    Ha en trevlig nyårsafton och ett Gott Nytt År!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då, det var en trevlig kväll och nyårsafton blev också
      trevlig, hann bli många timmar in på det nya året förrän jag
      la huvudet på kudden.
      God fortsättning säger man väl nu !Kram Anders.

      Radera