Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 28 november 2016

Snö och blåst.

Blev ingen golf i dag, blev som jag misstänkte, ordentligt vitt på marken. Fick ordna med en del papper i stället. Efter lunch gav jag mig gående upp till kolonilotten för att kolla att inte växthuset blåst sönder. Det hade klarat sig, antingen p.g.a. syrrans tejpande.eller kan ju vara som jag sa till henne med att kommer blåsten från norr är det ingen risk. Finns en grandunge som läar åt det hållet.
Arne på grannlotten var där också och såg till sitt lilla hus. Han talade om att vid den grinden som han kom hade ett likadant växthus som vårat blåst sönder totalt.
Fick se att kvinnan som har lotten bredvid oss, hennes lilla miniväsxthus hade blåst i kull och låg på sidan om. Sen gick jag ner igenom området och det är med förundran att inte mer är sönderblåst. En del byggen ser rent för ............. ut, provisorier som blir tillbyggda med andra provisorier med mera. Det syns mycket mer nu när löven på frukträd, slingerväxter och buskar är borta. Kanske tur att slingerväxterna håller i hop det hela.
Inte undrar man på att en del är förbajade på att vi får bygga mer eller mindre hur som helst. Men de har hotat med att det ska bli bättring på det. Maximimått på byggena och mer stilenligt ska det bli.
Men det är nu när det är nya i styrelsen, om nåt år så har väl de resignerat för alla olika viljor.
Fick en uppfriskande promenad ändå i dag som kompensation för golfen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar