Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 27 november 2016

Nu stämmer snart fotot i headern.

Söndagkväll och det blåser som bara den ute, emellanåt så vräker det ner lite snöblask också. Så den där avslutningen på Hösttouren vi skulle göra i morgon på Gotska blir nog inte av.
Inte hade jag lust att gå ner på stan på nån julskyltning heller i den här blåsten. Blev i stället att jag kämpade med de svenska skidåkarna och skidskyttarna framför teven. Nog så ansträngande men lika matt som Kalla blev jag inte. Nog tur att de gör en ordentlig genomgång av henne, övertränad ?
Gjorde lite nytta passade jag också på med. Lite skillnad på hur det ser ut nu och hur det såg ut under försommaren när tomatplantorna började växa sig stora. Nu är det bara en kruka med persilja och en med basilika som står kvar.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Balkonggolvet behöver också ha sig en ordentlig avtvättning efter sommarens vattningar. En hel del beror nog på att det är ordentlig massa luftföroreningar här i stan.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Och blomkrukorna ska man ju vara noga med att fixa till så vad gör man. Jo man tager vad man haver så nu är dom nyduschade och väntar bara på att det kommer en vår så småningom.
 Blev ett väldigt lustigt inlägg det här, min dator gör inte riktigt som jag vill. Först gick det inte alls att importera bilderna. Efter jag redigerat dom, förminskat, så gick det lika f.......t inte. Vad gör man, startar om och börjar på ett nytt inlägg bara för att se att det andra ligger kvar....och det går att överföra bilderna. Men de vill inte ligga där jag vill ha dom så nu får det bli som det blir.
Jag får väl sätta mig ner och kolla upp hur, vad och varför det inte blir son jag tänkt. När jag får lust och tid.                                                                                                                                                                                                                              



2 kommentarer:

  1. Ja nu fick vi påfyllning av snö igen. Och blöt och eländig är den så det är lika bra att den töar bort snarast möjligt.
    Det där med dator som gör lite som de tycker känner man igen.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som snön tänker ligga kvar ett tag, men det är väl inget annat att vänta så här års. Är nåt som far i luften utanför fönstret.
      Och som sagt komma överens med datorn är inte alltid det lättaste. Kram Anders

      Radera