Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 1 december 2016

Ny månad, årets sista.

Ja så var det december, åren bara rinner i väg tycker jag. Och fortare och fortare går det. Gäller bara att hinna med och inte bli sittandes.
Har varit lite trött sen i tisdags då vi hade bjudit in nya medlemmar i PRO Visby sen i våras, plus de som inte kunde komma i våras. Nästan tjugo stycken hade tackat ja så vi räknade med att vi skulle bli uppemot trettio stycken. Vi skulle bjuda på smörgåstårta med dricka, kaffe och pepparkakor så vi var där redan vid nio. Ställde i ordning bord och stolar, kokade kaffe och dukade. Redan tjugo minuter före utsatt tid kom det en, fem minuter efter kom det två. Sen kom det ingen och sen kom det ingen. Jag gick ut mot parkeringen för att se om det några som inte hittade till kvarterslokalen, då mötte jag en kvinna till. Ingen vid parkeringen så det var bara att gå in och sätta i gång. När vi hade huggit in på smörgåstårtan kom det en kvinna till som hade varit och snurrat vid grannlokalen. Fem stycken av arton, visserligen var det någon som varit lite osäkra men bara fem.....
Själva var vi sju stycken, så i tisdags var det smörgåstårta på förmiddagen, till lunch och jag tryckte ner sista biten på kvällen. Den var riktigt smaskig som tur var så jag har definitivt inte fått avsmak för smörgåstårta.
I går var det studiebesök vid GEAB så då motionerade jag lite med cykling, även cykel till körövningen, som vanligt, och sång är ju en av de bättre motionsformer man kan få. Hela kroppen får sitt från topp till tå.
I dag blev jag sittande med korsord och sudoku, ett korsord var i GT och gratistidningen och tre sudoku tillsammans. Hjärnmotion ! Solsken ute men va då, jag måste ju kolla lite i datorn med, sända i väg en kallelse och sen var det ju dags för lunch. Kom så småningom i väg ner till Hällarna så det blev en promenad på dryga timmen.
Tyvärr så blev det nästan för skumt att ta bilder men jag lägger in lite dokumentation. Därifrån kan man ju se hur långt ut den nya kryssningskajen kommer att sträcka sig. De två sista kassunerna är inte utlagda ännu, kommer i vår, så det blir en liten bit till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar