Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 24 november 2016

Torsdag kväll.

Börjar tydligen bli en trend det här med mina torsdagskvällar. Förra torsdagen blev det inget Rummelraj och i kväll sitter jag här och befinner mig inte nere på Munken. Kan det vara så att åldern börjar ta ut sin rätt eller har jag bara för mycket i kring mig.
I går var jag i gång hela dagen, först ett möte på förmiddagen som trots mina lite onda aningar blev positivt. Sen hem för att få lite i magen och i väg för att hämta en nybliven åttiofemåring till en träff med 85+ arna ute i Västerhejde. Vi bjuder in dem en gång på våren till en träff och så till adventskaffe nu till hösten. Hade kört i hop sig med de som inte kan ta sig själva så jag fick hämta upp en klämmig äldre man som nyss fyllt. Trevlig samvaro med sånggruppen som underhöll, min medåkare sjöng med i nästan alla låtar. Kaffe med hembakta kakor satt bra och alla verkade trivas.
När jag ser till att min medåkare kommer klokt hem till sitt äldreboende på tredje våningen frågar han, när blir det nästa gång då. Vi har månadsmöte med Lucia den fjortonde december säger jag, Kommer du och hämtar mig då med frågar han med mer eller mindre bedjande blick. Klart jag försöker få till så att han kommer med och får fira lucia.
Öronfröjd på kvällen sen genomförde vi utan våran Karin, hon var tvungen att vara med på mässa ute i Hemse. Gick ganska skapligt ändå.
Och i dag har jag varit riktigt duktig tycker jag. La in i tvättmaskinerna nere i tvättstugan strax efter sju. passade på att få förmiddagsfika vid mina trappbos en trappa ner. Putsat alla fönster, sex stycken, och städat av lägenheten under eftermiddagen. Strukit tvätt framför teven i kväll så det kanske inte är så konstigt att lusten att gå ner på stan i kväll inte infann sig. Som sagt, gammsåldern gör sig påmind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar