Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 8 oktober 2016

Tystnaden.

Har varit förbaskat tyst nu ett tag på den här bloggen, har varit mycke nu. Håller på och renoverar köket och det tar ju sin tid. Så är det golf, två dar i veckan, möten i PRO och mycket annat.
Blev uppringd i onsdags när jag satt i godan ro och förberedde mig för att åka ut  på Stortorgdagen på Hemse. Vad håller du på med, vi skulle ju börja mötet för tjugo minuter sen fick jag höra. Det hade jag tydligen förträngt. Sen var det inspirationsdag i går på Regionen på temat Trill int i kull. Där var vi tillsammans med Byggfacken och representerade PRO.
I dag satte jag i gång med golvet, har köpt laminatgolv för att lägga själv. Innan jag blev allt för frusterad kom grannen upp, jag hörde att du började såga, sa han. När klockan var fram emot sju i kväll gick han ner till hustrun, då hade vi precis blivit klara. Vi firade med en liten, nja... en stor wiskeypinne. Det tyckte åtminstone jag att vi var väl värda.
Nu fattas två bitar stänkpanel. lister och ett eluttag sen är det klart. Visst, kostar en del men jag hoppas lägenheten stigit i värde när jag en gång inte orkar gå upp alla fyrtiotvå trappstegen.

 Före såg det ut
så här !
 Under en period såg det ut så här.
Diskbänk utan blandare och med kablar hängande.
 Spis och diskbänk med provisoriska elanslutningar. Ingen kran.
 Fortfarande ingen blandare, vatten fick jag hämta på toaletten.














Bänkskivan på plats men lådorna ubnder ännu ej monterade.















 Målning av väggar och tak, allt inklätt i plast för att slippa stänk på de nya luckorna och bänkskivorna.




 Och i dag blev golvet lagt, köksbordet står där och väntar på att bli slipat och lacckat.



Är skapligt nöjd efter dagens nappatag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar