Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 3 september 2016

Lördag förmiddag

Sitter och halvslöar så här på början, nåja, av dagen. Tog tid innan jag kom ur sängen och fixade frukost. Melodikrysset hängde jag inte alls med på till att början, hjärnan var inte med men till slut så fixade jag till det. Största problemet var ett litet ord på tre bokstäver, nån klassisk balett, teaterbåten tänkte jag. Båt naturligtvis, men det passade inte in när jag fick andra ord. Tre bokstäver , börjar på N och slutar på T, hur svårt kan det va ? Pärlfiskarna, nät, men till slut så löste jag nöten, det var ju ur Nötknäpparen musiken kom.
I går eftermiddag så var det sista gången vi spelade niohålsrunda på Fransans golf och äntligen lossnade det litet för mig. Kom tvåa och fick en presentcheck till restaurangen och en trepack bollar i pris. Egentligen är det lite konstigt det med att dela ut bollar till dom som vinner, det är ju dom som kommer längre ner i prislistan som spelat bort sina bollar i nåt vattenhål eller enebuske. Det är ju dom som verkligen behöver nya bollar, eller ? Nu återstår avslutningen nästa lördag då vi spelar hela banan och då så ska jag spela bra, ligger ju "bara" tjugo slag från förstaplatsen.

Efter lite rensning har jag fått in allting i lådor och skåp här i mitt kök. Börjar bo in mig efterhand grytor, kastruller och andra grejor har bytt lite plats så det blir att jag drar ut fel låda ibland. Elen är inte klar riktigt ännu men allting funkar även med lösa kablar och förlängningsdosor. Spackel och färg ska införskaffas för att ha hemma när det blir nån regnig dag och lusten faller på.
Har några veckor framöver som det är mycket med möten, golf och annat men hösten är lång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar