Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 27 augusti 2016

Fortsatt köksrenovering.

Fredagen kom "gubbarna" tidigt och fixade det sista, några lådfronter var kvar och så s.k. stänkpaneler. Och så var det där med diskbänken, måste ju ha ett hål för att få ner kranen igenom. De hade inget verktyg med sig så dom drog men kom tillbaka efter en trekvart, med håltagare. Hålet var snart fixat sen fick jag en snabb lektion i vilken ordning alla packningar skulle sitta.


Dag 3  
Så här såg det ut när jag lämnade för att åka till När för att spela Krögargolfen.
Och golfen fortsätter att gå på kryckor, i går spelade vi med tre klubbor + putter och i blåsten var det mest dåliga resultat med några få undantag. Tjugonio stycken var med och spelade och nästan alla deltog i middagen efteråt. Den var bra kompensation för mitt dåliga spel.

I dag lördag fixade jag en snabb frukost trots avsaknad av vatten i köket. Sen tänkte jag att jag löser melodikrysset innan jag sätter i gång på allvar. Kan ju fixa lite smått under tiden, men hann knappt tänka tanken innan det ringde på dörren. Grannarna en trappa ner var nyfikna hur långt jag kommit. Och med hans goda råd hade jag istället för att lösa krysset en timme fått fast kran och fått kopplat på vattnet under den tiden. Sen har jag plockat , plockat och åter plockat, premiärdiskat i nya baljan och fläkten har fått suga ut den första matosen. Fläkten ja, jag har lyckats slått skallen i den fyra (4) gånger allaredan. Det ska ju inte finnas nåt där tänker min gärna när jag håller på runt spisen, men det är det ju !

Dag 4
Nu så börja det likna nåt, en elektriker och en målare har jobb kvar att göra.
Och fasiken vet om det inte blir jobb för en mattläggare också.



1 kommentar: