Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 22 september 2016

Inte bara golf.

Det blir ju litet annat än golf också, det sjungs en hel del med. Men någon Öronfröjdövning blev det inte i går kväll, vår körledare Karin var sjuk och kunde inte komma. Fick en del annat uppklarat då som jag inte hunnit med tidigare,
Och efter att vi fixat en ny laptop till vår sekreterare i dag så hade jag jobb ett bra tag att få i gång den hemma hos henne. Många gånger blev det som vi skrev användare och lösenord, pinkoder med mera innan vi fått i gång officepaket med mail. Massor med uppdateringar som det bara stod att den gjorde utan att visa på något sätt att den jobbade. Mycket väntande blev det.
Sen hann jag faktiskt upp på kolonin och plockade hem löken för förvaring. Egentligen vansinnigt att odla gul lök när man kan köpa den i butik för nån futtig krona  per kilo, men det är ju roligare att odla själv. Syrran kom för att jobba lite där uppe även hon så vi planerade lite.

Så har jag varit i väg i kväll för första repet med manskör inför Körförbundets jubileumskonsert i november. Förbundet fyller nittio år och det ska firas. Det blir alla sorters kör från barn-, goss-, gospel-, kyrko-, profan- och manskör. Jag har anmält mig att jag ska sjunga i både den profana som i manskören. I kväll var det en liten tapper skara som kom p.g.a ett missförstånd så c:a femton  sångare dök aldrig upp och ett antal hade lämnat förhinder för kvällen. Gick skapligt ändå med två andrebasar, fem förstebasar, en andretenor och så var vi tre förstatenorer. Rätt lätt att hänga med som förstetenor eftersom man mestadels sjunger melodistämman. Det går bara så förbaskat högt så man får nästan ställa sig upp på stolen för att komma upp tillräckligt. Ska bli jäkligt kul i alla fall och sjunga under ledning av en annan duktig Karin.
Får väl se hur det blir när jag ska i väg och sjunga under körledare Mats i den profana kören, och hur det ska bli när vi ska framföra allt. Känns både roligt och spännande, kan bli så att jag körövar upp till tre kvällar i veckan framöver. Kul !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar