Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 20 september 2016

Golf, golf och åter golf.

Mycket golf är det nu, hinner snart inte med nåt annat. Men övning ger färdighet. Spelade på Kronholmen i går, måndag. Vi funktionärer har för ett mycket subventionerat pris alltid varit i väg på fastlandet så här i september ett par tre dagar för golfspel. I år blev det Kronis för spel med efterföljande middagsbuffé på Koggen, Scandics restaurang här i Visby. Arton stycken var vi som spelade med mer eller mindre framgång.
Jag gick och surade första nio för jag tyckte det gick för dåligt, men har tydligen för stora krav på mig själv. När jag räknade i hop så hade jag inte så dåligt resultat, fortsatte sen och spelade skapligt med mindre krav, kom in med ett fullt godtagbart resultat.
I dag var det andra rondan på Hösttouren, Suderbys var banan och jag gick ut med tanken att det är ju lätt det här. Efter första nio hade jag två poängs ledning som jag utökade med ytterligare två efter nästa varv. Tredje varvet gick vi från röd tee och mitt spel klaffade hela vägen och vann den rundan med en poäng. Fem poängs försprång tidigare utökades till totalt tio poäng ledning.
Men ännu återstår sex banor att spela, näst på tur står Ljugarn där jag brukar spela dåligt så vi får väl se om ledarpositionen innehas av mig på måndageftermiddag.
Och i morgon är det höstens första månadsmöte ute i Västerhejde så nu äe även de aktiviteterna i gång inför säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar