Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 17 september 2016

Golfresa

Har varit i väg i veckan till Karlstad och Hammarö golfbana. Vi var sex stycken som representerade PRO-distriktet som drog i väg i västerled. Boendet inne i stan var helt ok, åtminstone för oss som fick bo i gårdsstugan med en liten lägenhet. De andra som bara hade varsitt dubbelrum blev ju hängande nere vid oss på kvällarna.
Vet inte om jag var tagen av stundens allvar eller att jag kanske inte klarar av att spela tävling längre.
Gjorde bort mig direkt på första hålet och sen fortsatte det. Hade trevliga kamrater i bollen ändå så jag har väl inget annat att skylla på.
Fick också uppleva lite av den ofrivillige golfaren. På hål nummer sexton skulle vi över en damm och en av mina medspelares boll rullade precis ner i vattnet. När han skulle plocka upp den så trampa han inte i bromsen på vagnen så den rullade ut i dammen och dränktes hel. Av med strumpor och skor och halkar ner i dammen gör han, jag sprang till undsättning och hjälpte han att få upp den mycket tunga vattenfyllda vagnen. Efteråt kom jag på att det hade ju varit riktigt roligt och förevigat händelsen med min mobilkamera, men man är ju hjälpsamme herrn i alla väder.
Dag två var det tidig samling inför lagspelet, här står de flesta spelarna och får information. Själv hade jag inte tagit ut mig i laget, tur var väl det. Jag coachade så gott jag kunde, gick med en del hål med någon av mina gotländska kamrater och flyttade över till ny bana och hängde med någon av de andra. 
Hålen låg nära varandra som synes här ovan, jag står på tee på en bana och försöker fånga den något trollska stämningen när solen tränger undan morgondimman på en green på en närliggande bana där mitt i skogen. Trots min coachning eller kanske tack vare så blev det ingen lysande placering för laget heller men vi kommer igen. 
Och hem hittade vår förare nästan utan problem, vi hade lite problem med felkörningar då och då under ditresan och i Karlstad trots GPS i framsätet och två hjälpryttare i baksätet. Det skylldes på att vi gav för många goda råd, eller var det pratade för mycket. Kul är det i alla fall att spela andra banor och umgås några dagar med trevliga kamrater.
Tryck på bilderna för större bild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar