Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 12 september 2016

Nu var det dags för Hösttouren 2016

I dag drog vi i gång touren ute på Lugnet jag och mina gol- och sångarkompisar. Tre stycken NS-are och så jag då i Öronfröjd. Nästan vindstilla och uppemot 20 grader, shorts och piketröja, solglasögon och keps för solen. Lite skillnad mot när vi spelade där tredje november tjugohundrafjorton.

Lite mer bistert då som ni kan se av bilden ovan och den glade svingaren i headern. Så hade vi nog bättre resultat i dag också. Jag slog till direkt med att rycka till mig en ledning med fem poäng, men varpakastarna säger ju, "den sum tar skitetten far aldri gulltolven", fan trot!
Gjorde nåt som jag aldrig gjort tidigare, efter nio hål tog vi kaffe och sen gick jag och la in väskan i bilen och strulade med annat. Klippte till skuffluckan och började undra var bilnyckeln tog vägen. Mycket riktigt, de låg där i skuffen och där kunde jag inte komma in. Som tur var så har syrran nyckeln till min lägenhet så hon kunde undsätta med reservnyckeln. Att hon sen körde till Gotska i stället för Lugnet är ju en annan historia. Solen sken ju gott på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar