Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 5 april 2016

Styrelsemöte i ny roll.

Första styrelsemötet efter att jag bytt roll. Ärendena raskades av något så när i lagom takt. Lite miss i mina instruktioner till nya sekreteraren gjorde att vi inte hade några föregående protokoll att godkänna. Och årsmötesprotokollet fick jag en signal om att det ville de ha in fortast möjligt så jag har raggat tag på nästan alla. Den sista är i England och spelar golf så det dröjer. Sven-Olov med hustru bjöd på smörgåstårta som tack för blommor och presentkort vid hans avgång så någon lunch behövde jag inte laga i dag.
Blev en sväng till Storsund i stället för att kolla in Ägretthäger, fem stycken visade upp sig för mig.
Det är en ras som efter att bara gästat oss tillfälligt tidigare nu håller på att etablera sig här på ön. Det är väl tredje året som det ser ut att bli häckning igen. De håller till bland de övriga Gråhägrarna så det har allt synts några hybrider Grå/Ägretthäger. En hel del annat på fågelfronten fanns det att titta på och lyssna efter där under den dryga timmen jag stod i tornet. Bra avkoppling när man har mycket runt om sig.
Innan jag åkte tillbaka för att jaga namnunderskrifter var jag nere till Agbod. Söder om fick jag se mina första Skärfläckor för året, hela tolv stycken.


En otroligt fin grind leder in till själva det gamla fiskeläget.
Klicka !

1 kommentar:

  1. Det var verkligen en vacker grind. Det är en riktig konsthantverkare som varit i farten.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera