Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 3 maj 2016

Ny månad.

Nu är jag här igen, det är mycket nu så det är dålig prioritet på den här sidan. Möten här och möten där, trodde det skulle lugna ner sig men icke......
Går trögt med mitt föräldrahem, grejer ska fördelas, fastigheten ska säljas, ska vi sälja till första bästa eller ska vi ha ut så mycket som möjligt. Det segar på, var ute och satt på gräsklipparen i två och en halvtimme i söndags. Sen lite fågelskådning innan det var dags att åka till Silte kyrka där vi i Öronfröjd sjöng med Havdhem kyrkokör. Vi har Karin Sutare som ledare i båda, därav att vi sjöng gemensamt. Kul för mig som gammal havdumbo.
Sen har jag ju blivit ett år gamlare och det blev lite firande för min del, en av mina trappbos fyllde tio år mer än jag dagen efter så det har varit full fart här.

I dag var det dags för sista styrelsemötet på förmiddagen, vi klarade av mötet ganska snabbt och sen kuverterade vi foldrar ut till våra medlemmar. Jag höll på att säga, att i vanlig ordning tog foldrarna slut före kuverten.
Eftermiddagen ägnade jag åt Södra Hällarna, två timmar helt för mig själv, endast fåglar och blommor, skönt. Stenskvätta, Buskskvätta, Ärtsångare och Svartvit flugsnappare kunde jag räkna in bland fåglarna.
Fältsippa

Bergskrabba

Och de här kunde jag hitta rätt gott om även om Bergskrabborna inte var mer än någon cm höga.
Klick på bilderna för större bild !

Och i morgonbitti sticker jag och dotera med båten, först till Alvesta där grabbarna hämtas. Sen bär det av till Skåne och Österlen. Fem dagar där vi spelar golf tre av dagarna. Då ska dom få !

1 kommentar: