Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 9 november 2015

Höstmöte och Måndagsklubb.

Hade sovmorgon i morse, min mage/magmun och jag var inte riktigt överens i natt. Jag satte i mig en morot så där lite halvsent innan jag gick och la mig. Den spökade sen för mig hela natten, med påföljd att jag sov lite dåligt, i omgångar om man säger så.
Var och handlade och var införbi kolonilotten före, stormen,Freja, hade ställt till det lite grann. Väggarna på växthuset hade tydligen buktats in med påföljd att stolarna som stod lutade mot väggen fallit omkull. En av bambuspaljeerna som sitter som väggar i pergolan hade blåst ner, det gör visserligen inget för de ska ändå bytas mot armeringsnät när vi får tid. Huvudsaken är att de kommer på plats före våren.

På eftermiddagen var jag ombud på PRO-distriktets Höstårsmöte. Gick rätt lugnt av och hela dagordningen kunde klubbas utan några hade tankar på någon avvikande mening. Kanske tur för min del för jag blev naturligtvis vald till justerare och rösträknare. Var ska tuppen va om inte i hönsgården.
Mötet kunde avslutas i ganska god tid så jag missade bara första halvtimmen av Måndags-klubben. De hade i dag fått in en vikarie för den ordinarie basisten Ante, Ulf Ekvall hade med sig sin bas. Och på slutet så sjöng han även några av de jazzlåtar som han satt egen text till. Det var lite annorlunda men ändå en liten förnyelse av deras repertoar.


Lägger in en bild som har något år på nacken men kan passa i de här
gråa novemberdagarna. Den är tagen i november ute på S Hällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar