Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 10 oktober 2015

Lördagkväll.

Fredagen ägnade jag åt jobb på kolonilotten. Förberedde inför nästa år med att börja spadvända en hel del av landet, passade samtidigt på att få ner lite pelletterad gödsel i jorden. Ännu är det två tredjedelar kvar att gräva så det blir nån dag till. Tänkte sätta ner lite vitlök någonstans nu i höst så jag förberedde för det. Klippte ner den vildvuxna björnbärsbusken också lite. Den behöver stödas upp med nytt virke, det som finns kvar är uppruttet.
Brysselkål och morötter ännu kvar i jorden, mellan så står det några
ynkliga purjolökar, de har definitivt inte trivts där i sommar.

I dag lördag var det dags för golf igen, Cross Country på Gotska. Spelade i par med en av mina Hösttourkamrater, Leif. Han hade en putter som var glödhet idag och när jag kompletterade han rätt skapligt med så lyckades vi komma tvåa bland fyrtiotvå startande par. Det får vi ju verkligen vara nöjda med. Vi gick med ett annat par och peppade varann, det var kamp hela tiden vem som skulle vara bäst. De kom fyra så det var hårt i bollen.

2 kommentarer:

  1. Så fint du har det i din kolonilott!
    Det är härligt att få odla även om det är i liten skala. Det verkar nästan som om det ligger i generna på oss.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag brukar säga det: En gång bondson, alltid lite bonde.
      Kram/Anders

      Radera