Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 12 oktober 2015

Måndagkväll.

I går, söndag, blev det grävarbete igen. Har snart spadvänt det som jag kommer åt nu i höst. Så efter lite förberedelser inför vintern med att plocka in det som inte kommer att användas mer i höst så var det dags att åka hemåt för käk. Blev en variant på fiskgryta/soppa efter Kajsa Vargs recept. Inget större fel på den och eftersom det blev grytan full har jag klarat matlagningen i dag också.
I går eftermiddag var det sista ? svängen med att slutföra arvet efter svågern. Skatt på realisationsvinst som ska betalas och vem betalar vad. Den dagen den sorgen.
Lite valberedningsringande inför När GK.s stundande årsmöte. Sen i väg till polisen med broderens gamla hagelbössa som ingen vill ha, nu går den till skrot. Kanske lika bra det.
Vår medlemsansvarige i PRO ringde om att han inte fick fram filen jag sände honom häromdagen via mail, eftersom jag var på språng så åkte jag hem till honom. Fick inte fram nåt jag heller så vi fick ta fram ett nytt utdrag på nya medlemmar som vi ska bjuda in till ett möte.
Hem för den väntande soppan/grytan och mer ringande innan det var dags för att åka bort till Restaurang Wisborg. Höstpremiär för min del, redan tredje gången för de mer trogna. I dag var det i stort en minneskonsert över den förre kapellmästaren Bengt Öslöv som gick bort i förra veckan. Jazzdoktorn Gösta L höll en liten parentation och en tyst minut. Sen spelades det låtar som han hade tyckt om att framföra och såna som han själv hade arrat under resten av dagen. Eftersom han hade tänkt stått över i höst så är han redan tidigare ersatt, Maria Jobs som minst en gång per säsong varit gästartist med sin sång och tvärflöjt satt nu med från början. Hade även fått med sig en altsax som hon för det mesta spelade på. Fullgod ersättare för salig Bengt som musiker, men ersätta hans mellansnack med inslag av gamla anekdoter och musikerskämt tror jag ingen av dem klarar av. Det är något man kommer att sakna.
Bildresultat för bengt öslöf
Tar mig friheten att sno en bild från Wikipeda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar