Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 8 oktober 2015

Hösttouren går vidare.

Blev ingen Stortorgdag för mig i år....heller. Vet inte riktigt när jag var ute sist på den där på Hemse. Annat var det när jag ännu bodde därute och när det var dans på kvällen. Hemse BK hade ju hand om tivolit och dansen och det var vi gubbar som fick jobba. Helgen innan satte vi upp planket av plåtar som inhägnade själva festplatsen. Och själva marknadsdagen var det jobb från tidig otta till långt in på småtimmarna. Man fick vara glad om man kom i säng för 03:00 på torsdagmorgonen. Och många timmar fick man inte sova för kl nio satte vi i gång att riva allt igen. Det tog för det mesta hela dagen och avslutades alltid med middag och öl på Redners på torsdagskvällen.
Jobbade och slet gjorde vi, men vi var ett väl inarbetat gäng som hade fantastiskt roligt. Klubben bjöd på notan från Redners men det var den enda förmånen vi fick. Ändå så ställde samma gäng upp år efter år för som sagt stämningen var rå men hjärtlig.
I dag fortsatte vi vår Hösttour ute på Lugnet, en Pay and playbana på "andra" sidan flygfältet. Bra skött och jag hade turen med mig i dag. Spelade bra och hämtade in hela vinsten på nittio kronor, bäst ut, bäst in och sammanlagt. Hittade även blodriskor när jag var ute och botaniserade efter en av mina medspelares boll. Jag åkte ut och plockade de färskaste på eftermiddagen, de som det ännu inte hunnit bli mask i. Lite brysselkål från lotten hämtades och fläsk från kylen. Knaperstekt fläsk med svampstuvning, kokt brysselkål och en pilsner ! Det är väl ingen dålig uppladdning inför kvällens Jazzklubb på Munken.
Koncentration......

....går den i ?
Klicka på bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar