Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 5 oktober 2015

Fortsatt fin höst.

Söndag med hela förmiddagen framför datorn nästan, fortsatt jobb från mötet i torsdags. Vi försöker få till ett program eller plan och det börjar väl ta något sånär form. En i gruppen är jäklig på att skriva men han vill att vi andra kollar och ändrar så det blir rätt. Lite pyssel vill jag säga.
Eftersom det var strålande väder så tog jag cykeln och trampade i väg för lite luft. Hittade fram till den nya Arenahallen där det var fullt av bilar, javisst ja Endre hade match. Det var bara att knalla in, måste ju kolla in den nya hallen. Kom upp i slutet av andra perioden och när den var slut så tyckte jag att jag plankat tillräckligt. Tog den nya cykelbanan fram till Regionen och sen en liten omväg för att komma hem. Ska nog leta upp en närmare/snabbare väg att cykla för jag har en känsla av att det blir fler besök där.
I dag var det premiär för årets Hösttour, vi är ju fyra gubbar som spelar öns samtliga banor så här i slutet av säsongen. Premiär på Slite i dag, för min del började det med bra spel fram till green sen blev det mycket puttande. När väl puttarna satt funkade inte spelet ute längre. Aldrig kan det vara så att allt sitter samtidigt inte. Ligger redan sex poäng efter men hösten är lång och banorna ganska många, åtta stycken blir det när vi väl har avverkat även de två Pay and playbanorna.
Skulle ta en motljusbild ut över banan när vi väl kom in, mina kamrater ställde naturligtvis upp sig för att bli förevigade och det var väl inte så lyckat i motljuset.

2 kommentarer:

  1. Hösten har verkligen varit fin och jag förstår att ni golfare trivs.
    Ha det så gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jo, vi har ännu en hel del banor att besöka. Så vi hoppas att vädret håller i sig.
    Kram/Anders

    SvaraRadera