Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 3 oktober 2015

Oktober

Det snurrar på fortare och fortare. Måndagen var Antons dag, tjugo år! Jag var "hemma" och körde gräsklipparen, tar sina modiga timmar att köra över hela tomten. Letade febrilt efter en vapenlicens men kan inte hitta. Var uppe i verkstaden och informerade mig, nytt batteri till traktorn, hastighetsmätare till caddyn, pengar som skall ut, går visserligen på dödsboet men ändå. Vi måste ju ha igång allt för att kunna bli av med det.
Tisdag, tidigt ner i tvättstugan och därefter en rejäl frukost. Skulle ner på lasarettet för en koll och fastande var det som var anbefallt, vatten senast två timmar innan undersökning. Inget kul precis men verkade vara OK, får svar så småningom. En riktigt dålig dag som avlöstes av en ännu sämre.
Onsdagen cyklade jag glad i hågen till min andra övning för hösten med PROs sånggrupp, för en vecka sen var jag tveksam om jag skulle gå dit överhuvud taget. Nu tyckte jag det skulle bli kul, men det blev rörigare och rörigare så till slut gick jag hem, varvid jag troligen sårade en del personer. Låg lågt resten av dagen, gick inte ens på körövningen med Öronfröjd.
Torsdagen skulle jag i väg på ett möte, när jag var på väg ut ringde ledaren för sånggruppen och undrade om jag mådde bättre, hon hade tydligen sett att jag mådde skit. Jag förklarade för henne att jag vilar under resten av hösten. Mötet började inget bra, var på väg att gå hem direkt, men det ordnade upp sig och en hel del kloka ord blev sagda. Rummelraj på kvällen gjorde att jag blev på något bättre humör.
Hade bestämt med syrran att åka söderut på fredagen, fick i väg gravsten till Hemse, en sabla massor med fallfrukt blev uppräfsade. Men en tur till vapenhandlaren blev negativ, bössan inte tillräckligt gammal för att vara antik och inte tillräckligt ny för att vara av intresse för jägare.
Vi fick dock en fin eftermiddag/kväll längst ut på Sudret syrran och jag. Både Brun o Blå kärrhök, Stäpphök, Ormvråk, Fjällvråk, Kungsörn och Tornfalk. När vi var på väg hemåt igen så såg vi minst trehundrafemtio Tranor som gick och satte i sig den nysådda säden på en åker. Vi fick även se en magisk solnedgång i Västergarn. klickbar bild.
I dag lördag har jag återigen hållt mig låg, sen frukost och sen lunch. En sväng upp till kolonin för att fylla på potatisförrådet. Gick en sväng på stan och ner i Botaniskan, ner strandpromenaden, Almedalen och på väg hem mötte jag dotera som "trugade" på mig en öl. Hon skulle på fyrtioårskalas och hade stämt träff med en kompis för ett glas vin före, tyckte jag kunde gå med. Är ju inte direkt svårövertalad så visst. Så på grund av det blev det även en bra avslutning på min lördag, körkonsert på bibblan med Campus Gotlands kammarkör. Är förbaskat glad att jag blev sinkad att gå hem för tidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar