Juli

Juli
Nicktistlar

fredag 18 september 2015

Nu kanske det lugnar ner sig.

Har varit mycke nu...igen.
Förberedelser för broderens begravning, gården som ska ha sin tillsyn med gräsklippning och all annan tillsyn. Kolonilott som ska skötas och så har sommaruppehållet i PRO tagit slut med allt vad det innebär. Halva styrelsen verkar hoppa av till nästa år och måste ersättas på något vis. Mitt i alltihop så skulle jag i väg och spela PRO:s riksmästerskap i golf i Småland tre dagar.
Kom lagom hem för att ta emot en av mina kusiner som skulle vara tillfälligt inneboende hos mig några dagar. Begravning fredag med mycket folk och en samling "hemma" efter minnesstunden.
Trettio släktingar samlade för kanske sista gången i föräldrahemmet. Lördagen umgänge med kusinerna och en del av syskonen.
Söndag morgon var det dags igen för golf. Tre dagar med en hel del av funktionärerna för GolfaGotlandRunt i våras. Vi spelade på tre banor i Stockholmstrakten och hade väl ganska tur med vädret, visserligen vräkte det ner regn sista dagen men bara halva rundan sen blev det riktigt bra väder.
Hade lite funderingar natten mot söndagen när jag låg och snurrade i sängen och inte kunde sova om jag skulle hoppa av eller inte. Jag vet inte om det var snålheten som gjorde att jag i alla fall bestämde mig att följa med och spela.
Ett gäng som förbereder sig inför spel på Vallentuna GK andra dagen.

Nån sorts stekel tyckte tydligen mina torra ben var en bra viloplats efter min runda.
Är det någon som kan tala om vad det är för en gynnare ? klickbar bild.

Nu har jag varit hemma några dagar, började direkt med månadsmöte i onsdags och övning med Öronfröjd på kvällen. Uppdaterade hemsida och gjorde nödvändiga faktureringar av utlagda pengar i går. Rummelraj i går kväll, när jag kom hem såg jag att strömmem stod på vid datorn och lampan på skärmen lyste. I dag hade skärmen lagt av, varken jag eller Databyrån fick i gång den. Så nu har jag en ny skärm och är en tusenlapp drygt fattigare. Är det inte det ena så är det andra sa källingen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar