Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 23 september 2015

Grå vardag.

Dagarna blir kortare, morgnarna senare och kvällarna mörknar tidigt. Ännu är det ljummet i luften men jag har tvättat shortsen och lagt in dom i garderoben. Måndags var jag på kolonin och hackade ogräs, det börjar grönska efter regnet och värmen. Tog med lite potatis och morötter hem.
I går var jag "hemma" och fixade och donade lite, en plåtränna över fiberkabeln som har blivit indragen i huset. Egentligen bara att ringa till Telia och få telefon,dator och teven inkopplade. Nu blir det väl inte så utan det får någon annan ta över.
Plockade lite äpplen från de dignande grenarna och hoppas på att jag kan få smaka på äppelkaka eller nåt sånt. Två systrar fick en halv kasse var så nåt ska det väl bli. Räfsade upp tre skottkärror från marken med äpplen som ramlat/blåst av. Det får trastarna ha i vinter när när/om det blir någon snö. Egentligen skulle man kört iväg dom till nåt musteri men det är mycket som är dåligt så knappast värt att sortera.
I dag var jag första gången på sånggruppen på förmiddagen, Hade egentligen ingen lust alls, trött, sliten och tycker att jag hellre kunde varit ute i svampskogen. Hade när jag cyklade dit egentligen bestämt mig för att ta en paus i höst, men, men. Rätt roligt när man väl kommer dit så på den vägen är det.............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar