Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 30 augusti 2015

En helg med golf.

Avslutning på Fransans golf i går ute på När. Till slut blev det tjugofyra stycken som spelade, men de flesta var i den klassen där de fick spela som inte hade minst tre deltävlingar sen tidigare. Vi blev fem i A-klassen och sex i B-klassen som skulle göra upp om vem som skulle ta hem slutsegern i respektive klass. Jag lottade tävlingen sen fredageftermiddag, och såg då till att de tre bästa i A och B-klasserna gick ut i sista och näst sista boll.
Drog iväg från stan tidig lördagförmiddag för att hinna förbereda därute med listor, scoorekort och diverse skyltar. Blev lite allmänt rörigt i köket därute när jag kom ut och tog en fika med kökspersonalen. Tyvärr hade inte kommunikationerna mellan dem och krögarmor-/ far funkat så bra. Krögarna har tagit en paus för att vila upp sig inför sista månaden som de driver restaurangen. De vilar upp sig på Öland. Nåja vi fick till det till slut och vi kunde genomföra tävlingen och prisutdelningen kunde bli av, där vet jag inte om det var jag eller hon som blev kvar i köket/baren på kvällen som rörde till det.
Det blev en hel del priser utdelade, men det blev inte riktigt rätt det hela. Går också att rätta till i efterhand. Lite snopet, javisst...men,men.

I dag hade jag inte så långt att åka, bara till Gotska GK där jag skulle utföra ett av mina domaruppdrag under Jack Wenman open därute. Var ute i god tid före första start kl åtta. Så skulle de spela trettiosex hål så det tog hela dagen. Inte nog med det två stycken hade samma segerresultat så det blev särspel för att utse vinnaren. Var hemma strax före halv sex i kväll. Puh !

Hur det gick i Fransans golf ? skrev jag inte det, jag gick som tvåa i A-klassens ledarboll ett slag efter hon som ledde. Efter tretton hål hade jag gått om henne med fem slag, sen hade jag några dåliga hål men jag hade två slag tillgodo på henne för dagen när vi kom in. Han som låg trea låg fem slag efter mig och vi kom in med samma dagsresultat. Räckte precis till TOTALSEGER för mig med ett slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar