Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 1 juli 2015

Hemkommen från Riga.

Börjar komma in i vardagslunken igen efter ett antal dagar i Riga. Torsdagens resa gick som en dans, nästan, blev nedskjutsad till båten av den store. Precis när vi svänger in till hamnstation så frågar han har du allt med nu då. Absolut säger jag och fem sekunder senare, passet ! Som tur var hade jag rätt gott om tid så vi hann hem och ner igen. Det var bara för mig att knalla rakt på båten. Flygbussen gick bra och när vi kom till Cityterminalen var jag före mitt beräknade tidsschema. Klev av den ena bussen och direkt på nästa utan att ens gå in i terminalen. Anlände till Arlanda i god tid för incheckning och hann med att ta en öl innan vi skulle på planet.
Delar av vår Festivalkör.
När vi skulle gå på flyget så var det en av oss som hade fått med det gamla utgångna passet och det kunde inte Baltic air acceptera. Hon fick stanna kvar fixa ett tillfälligt pass och kom i väg först dagen efter, som tur var kunde hon bo hos dottern i Stockholm. Tur jag vände hem efter mitt för jag hade väl fått kosta på mig ett hotellrum. En timme och en kvart tog flyget innan vi landade i Riga, där stod en guide och tog emot oss och såg till att vi kom på en buss till hotellet. Hon rapade upp allt som var värt och veta om Lettland och Riga och lite till under färden in. 
Här har vi anlänt till Clarion hotel Valdemar.

Anlända till hotellet fick vi en ny tjej som skulle ta hand om oss under dagarna. Maneta, en blyg sextonåring som inte vek från vår sida en enda gång. Hon kom och hämtade oss på morgnarna och såg till att vi gick till rätt plats, och hon lämnade av oss vid hotellet varje kväll. Första kvällen tog hon med oss till invigningskonserten  i parken en bit från hotellet. Ett storband som spelade låtar från nästan varje land som hade deltagare och alla representationskörerna deltog. Plus mycket ljud o ljuseffekter i kvällsmörkret. Sen kväll innan vi blev ledsagade tillbaka till hotellet efter en lång torsdag. Bilderna är klickbara.......Fortsättning följer........


2 kommentarer:

  1. Jag pratade med Irma Larsson från Klinte och hon var väldigt nöjd med resan och den stora upplevelsen att få sjunga tillsammans med så många andra.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hon är alltså redan hemma, hon skulle ta en sväng förbi Malmö fick jag för mig.
    Tror att alla var nöjda, visst fanns en del som kanske kunde varit bättre men för
    en så stor grej är det inte lätt att allt klaffar till 100%.Kram/Anders.

    SvaraRadera