Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 3 maj 2015

Tävlingspremiär.

Tog med mig den store ut till När i går där han skulle göra debut att tävla i golf, jag hade fått med han i en partävling. Vi skulle gå ut bland de första paren så det blev tidig avfärd från staden. Vi hade blivit sammanlottade med ett äldre par som tidigare varit medlemmar på När men numera tillhör Jarlabanke. De har sommarstuga i Nisseviken och tillbringar en hel del av sommaren där och då även passar på att spela golf på sin gamla klubb. Många andra som också var nere eftersom det var långhelg, och då passade på att lufta sina klubbar. Blev mycket hejande och hälsande vill jag lova.

Nåja, spelet gick bra för det mesta, visst blev det ett och annat skitslag. Så hade vi oflyt ibland får man väl säga, efter ett bra slag så var det många gånger vi hittade bollen i eller precis intill roten på någon av alla enbuskar som växer därute. Bara att se glad ut och plocka upp, droppa sig fri och lägga till ett pliktslag i scoorekortet. Våra partners är trevliga och vi har det bra i bollen, kunde väl varit lite varmare men vi slapp regnet. Bollen som startade efter oss meddelade att precis när de puttat ut på artonde så började det stänka. Lite kaos i tävlingssekretariatet när vi lämnade in våra kort, gick inte att mata in korrekta siffror. Som tur var så skulle Anton in och jobba, annars hade jag nog blivit kvar ett tag därute. Såg på kvällen att vi låg rätt skapligt till, tia av trettiotre par, men i morse fick jag se att de tydligen lytt mitt råd och lagt upp en helt ny tävling. Då hade vi tappat placeringar, nittonde par, vi gick dock på vårt par så vi får väl vara nöjda. Absolut inte sista gången vi spelar partävling tillsammans.

2 kommentarer:

  1. Det låter trevlig och grattis till ett bra resultat, även om ni tappade några placeringar.
    Jag var i Visby igår och där sken solen hela dagen (så länge jag var där i alla fall)
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, söndagen var fin, och i dag har det blivit riktigt skapligt väder efter
      att den kalla dimma försvann. Ha de gott.Kram/Anders

      Radera