Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 1 april 2015

Ny månad

Tar tydligen på en yngling att vara i gång i över fem timmar en söndagseftermiddag-kväll och när vi även gått in i sommartiden. Vaknade seent i måndagsmorse och ville definitivt inte upp ur sängen. Kände mig helt urlakad, men så småningom fick jag masa mig upp och inta en sen frukost. Piggnade till något och åkte så småningom ut till Gotska för att förbereda lite inför tävlingen där ute i maj. Gick med in och fikade och krögaren därute höll på att testa att göra toast. Han hade oss som smakråd och kom ut efterhand han rostade med smakprov till oss. Bidde ingen annan lunch för snart var det dags för säsongens sista Måndagsklubb. Inte riktigt så mycket folk som vanligt, men gubbarna kör på ändå. Nu hade de bjudit in Annika Feeling som gäst och hon sjöng några svängiga ballader och avslutade med att jazza i hop med gubbarna. Riktigt bra fart.
Tisdag var PRO-sånggruppen ute och uppvaktade en av våra sångare. Han fyllde åttio år och firade ute i stugan, eller ska vi kalla det villan på klinten ovanför Brissund. De måste ha nåt i marken därute, hela tomten var full av blå, röda och vita blåsippor.
Här en liten grupp med de vita.
Trevligt tillställning med massor av småplock att äta, kaffe och ett flertal sorters tårtor. Och vi sjöng så det stod härliga till. Vi hade med oss en några originella presenter, planteringsjord, hönsgödsel och i stället för en blomma i gödsel en flaska rött.
Dagen har gått till en massa telefonsamtal hit och dit, under tiden jag tvättade, lite mailkonversation innan jag äntligen kom mig för att komma ut i vårsolen. Sen besökte jag lillsyrran, hon ville ha hjälp med ett bord och att få ut det på balkongen. Hon ringde och sa att tog jag med mig kaffebröd så skulle hon bjuda på kaffe. När jag väl kom dit så hade hon besök av en granne som hade tagit med sig kaffekorg till henne. Blev mycket kaffebröd för min del får jag säga. Så gick den här dagen med.

1 kommentar: