Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 29 mars 2015

I med och motgång.

Satt och pluggade sångtexter hela förmiddagen när jag väl vaknade. Lax till lunchen smakade gott. Sen satt jag och följde Endres match på webben men var tvungen att åka ner till Almedalsbiblioteket när ställningen var tre - tre. Sen åkte de på två mål i baken så då var säsongen slut för deras del.
Vi sjöng upp oss därnere på bibblan och det kändes inte så bra, nu stod vi i en lokal som inte var gjord för sång. Fanns inte tillstymmelse till akustik. Gick bättre sen när vi kunde gå upp i foajén och sjunga de sista sångerna.
Sen var det ett jäkla pyntande med att ställa ordning i lokalen för att ta emot publikrusningen. Nåja, lite rusning var det ju. Vi fick in en hel del åhörare ändå fast vi konkurrerade med en hel del andra evenemang. Konserten blev lyckad trots kardinalfelen, vi var kanske lite för nervösa i öppningslåten och vi hade lite för dålig kontakt med varandra. Och så lyckades vi tenorer med konststycket att komma in fel i avslutningssången.
Man SKA ju bara sätta första och sista låten för att det ska bli en bra konsert. Men jag tror alla var nöjda trots allt. Många som kom fram efteråt och tyckte det hade varit jättebra ! Konstigt nog så blir man aldrig riktigt nöjd själv. Kan det vara för stora krav ? Huvudsaken vi har roligt och det hade vi verkligen.
Fick sen reda på att Visby IBK hade vunnit. Kampen den går vidare.

2 kommentarer:

  1. Jag har en fråga i mitt blogginlägg idag som du säkert kan svara på!
    http://stenstugu.com/wp/tussilago-och-fagelsang/
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju tur att jag då kunde svara på frågan.
    Kram/Anders

    SvaraRadera