Juli

Juli
Nicktistlar

lördag 28 mars 2015

Det blir ju en del.

I går skulle jag och en till som jag tänkte på ett relativt kort möte, så att jag äntligen skulle få tid att komma ut på Gotska. Måste se till att de får banan uppbokad när vi ska PRO-DM därute. Inte blev det nåt kort möte och sen åkte vi direkt hem till nästa för att diskutera hur vi skulle tackla vårt resultat vid vårt första möte. Många säger att jag är snacksalig, men av oss tre som satt där var jag nog den som pratade minst konstigt nog. Klockan hann bli mycket innan vi kom därifrån och jag kom hem till en sen lunch. Drog ut till Gotska men eftersom det var fredageftermiddag och ingen säsong så fanns det ju ingen kvar där. Får försöka få tag på dem på måndag.
I dag gjorde jag faktiskt en snabbkoll av min och syrrans nyförvärv, kolonilotten. Eftersom det var ganska skapligt väder så blev det en promenad dit. Gick i genom Krookska dungen och där fick jag se att nu är det snart vitt igen där och i Furulundsskogen. Dock inte snö.
Klicka på bilden så syns det några små knoppar.

Eftermiddagen var det dags för Körförbundets årsmöte. Började med konsert med två av årets kör. Först Åsa med Burs pastorats barnkör och sen Gudrun som ledde Locistella,årets profankör. Verkligt värdiga pristagare bägge körerna. Årets kyrkokör kund tyvärr inte sjunga eftersom de hade halva kören bortrest.Sen blev det kaffe med smörgåstårta innan själva årsmötet tog vid.
Ett något snurrigt möte där ibland presidiet inte riktigt visste var vi var. Efter en hel del strul så fick styrelsen ansvarsfrihet och alla val genomförda. Exakt tre timmar tog det hela, men jag gick hem mätt och belåten. Gott om god smörgåstårta fanns det ju.
Släckte till och med lysena en dryg timme i kväll, satt i stearinljus och tittade på teven. Nåt var jag ju tvungen att ha i gång.Var och tittade i tre väderstreck och det var en hel del som släckte ner. De som bor närmast i huset framför och bakom hade dock nästan alla full belysning, villorna öster om mig var dock nedsläckta. Och så ska en då komma ihåg att ställa om klockan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar