Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 26 januari 2015

Slö, slöare, slöast.

Det är för mycket idrott i teven på helgerna. Jag blir tämligen försoffad av allt tittande. I går söndag gick det ju intressanta saker på tre kanaler samtidigt. Nästan att jag blev stressad med allt bläddrande fram och åter.
Annars är det inte så mycket som händer nu...eller ? Fredagen var jag stand in som vikarierande fanbärare på en begravning. Eftermiddagen var jag bjuden på fika och en pratstund till storsyrran.
Det var hon, hennes man och mellansyrran. Cyklade hem och kände mig rå i halsen och när jag vaknade på lördagsmorgon så kändes det inget bra. Frossa, trött och allmänt kass fick i mig ett kokt ägg en halv macka och en kopp te innan jag gick in och lade mig i soffan framför teven. Söndag ganska bra igen, men som sagt, mycket idrott blev det.
I morse vaknade jag efter ha sovit en orubbad sömn från elva till kvart i åtta. Sen var jag tvungen att fylla på förråden i kylskåpet. Mat måste man ju ha.
Eftermiddagen har vi sen suttit sju stycken i PRO:s så kallade Framtidsgrupp och spånat hur vi ska möta framtiden inom distriktet och föreningarna. Vi kom efter mycket prat fram till vad vi skulle jobba med, fram till distriktets årsmöte och redovisa där. Nu gäller det bara att vi kommer fram till kloka lösningar på det vi satt oss för att försöka fixa.
Så visst rör det på sig lite !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar