Juli

Juli
Nicktistlar

torsdag 22 januari 2015

En vanlig torsdag.....eller.

Förmiddagen gick åt till att uppdatera lite listor och föra in fådda uppgifter i verksamhetsberättelsen jag håller på att slöjda med. Lunchen bestod av ett block torsk, potatis och ett glas vatten, ingen större fantasi men ganska gott och det fyller ju mitt mättnadsbehov.
Cyklade i väg till lokalen där vi spelar bridgen. Ojämna par i dag med så vi fick börja med blindbord. Vi gjorde några hårresande tabbar i dag...också, men när krutröken hade lagt sig så stod vi ändå där som vinnare. Tredje speldagen i rad som Anja och jag vinner ?
Cyklade vidare till Arbetarrörelsens hus där den gamle vibrafonisten Bengt Engqvist skulle ha ett upptaktsmöte i vinkunskap. Jag hade anmält mig till den eftersom jag ändå hade en ledig torsdagkväll. Kunde vara kul att bara sitta med och lyssna för nån fortsatt cirkel har jag inte tid med. Så gick det som det gick, naturligtvis anmälde jag mig till fem torsdagskvällar för att delta i studiecirkeln. Kom på att de kvällar det är jazzklubb och jag inte sitter i kassan är det inget problem, hur det ska gå med övningarna med Rummelraj får jag försöka lösa. Jag kan ju inte köra ut till Vallstena efter kursen för jag sitter ju inte och spottar ut efter provklunkarna. Med lite god vilja ska det nog kunna lösa sig med att flytta nån kväll om det kör i hop sig.
Ja, jag säger då det, men huvudsaken att man inte lägger sig på latsidan och det verkar vara både roliga deltagare och en kul ledare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar