Juli

Juli
Nicktistlar

onsdag 5 november 2014

Mycket är det !

Nu var det ett tag sen sist, men det känns som dagarna bara rullar på fortare och fortare. Mörkare och mörkare blir det. Men möten och golf löser av varann så det är inte så mycket att trötta ut mina eventuella läsare med.
Men lite uppdatering kanske, onsdagen gick i sångens tecken, PRO:s sånggrupp på förmiddagen och Öronfröjd på kvällen. Torsdag lite lugnare på förmiddagen sen bridge på eftermiddagen och ut till Vallstena på kvällen. Lars-Inge skulle hämta sin bror vid flyget så han smet i väg lite tidigare. Då började jag och Perra spåna lite på ett ev. uppträdande för de andra Nordisk-Baltiska medresenärerna i sommar. Får se om vi kan få till nåt.  Fredagen hade jag tänkt att ta med båda grabbarna ut på Slite för lite golf, men då ville deras mor följa med. Det gick bra och vi hade en så gott som sommardag därute, varmt och skönt och en massa folk överallt som passade på att spela i det fina vädret.
Här är vi på gång att slå ut på ettan, modern/dottern skull ba......

Lördagen var det dags för höstårsmöte på När, och eftersom jag är med i valberedningen så var jag ju där. Ett år kvar i valberedningen sen räknar jag kallt med att alla mina officiella uppdrag är finito därute. Då kommer jag "bara" att ägna mig åt det som verkligen ger mig nåt. Spela själv och ha kvar ansvaret för GGR och Krögargolfen. Söndagen vilodag med en massa datapyssel uppdateringar av hemsidan, snurrade runt på nätet och fick en hel del tips som jag ska se om jag kan göra nåt av.
Måndag blev lite stressig, ut på Lugnet med Hösttouren för två varv därute. Jag hade lite för mycket i huvudet för att göra något bra resultat. Klockan tretton så var jag nyduschad och ombytt på möte så det gäller att hänga med i svängarna. Lite stilstudier från lugnet kan ju vara på plats.


 Se sån stil vi har men det är ju huvudsaken att vi får i väg boll-uslingen

Bilderna är klickbara !

Tisdagen hade vi ställt till det för oss i PRO-styrelsen. Först styrelsemöte och sen skulle vi ha möte för alla nya medlemmar sen april. Nitton stycken hade tackat ja till inbjudan och kom, och vi skulle vara ur lokalen klockan ett. Snabbt styrelsemöte där vi missade en viktig punkt till nästa månadsmöte. Men vi får väl släng jästen efter bullar in i ugnen. De nya medlemmarna trivdes och var snacksaliga så de hade nog kunnat vara kvar en bra stund till. Nu kändes det nästan lite att nu har vi inte tid med er längre, och det är ju inte bra. Men jag tror de flesta var nöjda med smörgåstårtan och kaffet och presentationen av både oss och dem. Vi lär nog återse många av dem i våra aktiviteter och möten framöver.
Och i dag var det sångardag igen, drygt tjugo stycken pensionärer som tränar för att sjunga för andra pensionärer var vi. Stilstudie här också.
Här är det nog frågan om hur vi egentligen ska sjunga och i vilken ordning.

Kvällens övning gick i gamla dryckesvisors tecken, vi hade fest häromkvällen och de nya som kommit till i höst hängde inte riktigt med när vi som är gamla i gården tog ton. Karin körledare tyckte att i fortsättningen  när det ska festas ska alla kunna hänga med utan att sitta och se i noterna. Och vi har ju ett trettioårsjubileum att se fram emot i nästa år så fest blir det. Sen blev det lite ordning när det skulle slipas på Änglabudet som förbundskören ska sjunga i advent. Men då har jag annat på gång så jag och några med mig smet hem tidigare. Nu är det bara att ladda för tvättstugan i morgonbitti.

2 kommentarer:

  1. kan du inte lägga upp några små fina dryckesvisor i bloggen - 4 rader räcker - för minnets skull

    m

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara svårt med fyra rader eftersom vi sjunger rätt långa bordsvisor.
      Men jag ska se om jag kan lägga upp någon efterhand.Ha de gott Anders

      Radera