Juli

Juli
Nicktistlar

tisdag 28 oktober 2014

En helt vanlig dag.

En dag som jag använde till att göra en del ärenden och som kändes att jag kanske skulle gett tusan i det. Skulle justera ett protokoll och for ut till Gotska, där satt de i möte och det tog lite längre tid än jag räknat med. Nästa anhalt i Roma för att göra mig av med lite pengar från Öronfröjdskassan. Kom underfund med att kontonumret låg kvar på en lapp hemma, dessutom felräkning/feltänk från min sida och inte i min favör.
Passade på att handla när jag ändå var i närheten av en affär, trångt och svårt att hitta som det alltid är när man handlar i en affär där man inte brukar vara. Hittade dock hem och fick även i mig lite käk.
Sen tog jag svampkorgen och drog ut på skjutfältet, bara gammal, dålig svamp i sommarvärmen. Nåja, jag letade inte så mycket utan det blev en sväng över fältet. En gammal havsörn, en varfågel och massor av trastar gav det.
Och ännu hade de inte rivit alla tält på tävlingscentret efter enduron, GGN, helgen som gick. De ska ju ha extreme cross country där kommande helg. Löpning en mil i det uppkörda endurospåret.
Återvände hem och hade äntligen lite flyt när jag fick positivt besked från två personer som jag tillfrågat som funktionärer i golfklubben för nästa säsong. Är man inte med själv så får man ju se till att man är i valberedningen, ha ha. Ett år till sen får de va nuck !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar