Juli

Juli
Nicktistlar

söndag 26 oktober 2014

Veckan som gick.

Kort sammanfattning av veckan.
Måndag, golf på När med höst/vintertourgänget. Vi hade som vanligt tur med vädret och mitt spel var inte heller så pjåkigt.

Tisdag, kollade upp mitt ett ställe där jag hittat trattisar tidigare år. Hittade även lite där och det fanns nästan hur mycket som helst smått som jag lät stå på tillväxt till senare, fredag eventuellt.
Kvällen så var det i väg till När igen, höstårsmöte i Golfförbundet och var ska sleven va om inte i grytan. Åkte med fd kriminalaren ut, han sitter i valberedningen och föreslog omval på mig som ersättare i förbundsstyrelsen. Vi fick en ny kvinnlig ordförande efter Karl-Erik som avgick efter tjugo år som ordförande. Nu heter ordf. Barbro Wettersten.

Onsdag, sångdag. PRO-gruppen på förmiddagen, vi börjar träna julsånger inför adventskaffe för de som är 85 år och äldre. Det är i slutet av november så det är dags att slipa på de gamla och lära in några nya. Kvällen var det Öronfröjd och finslipning av de sånger vi ska sjunga söndagkväll när vi medverkar i gudstjänst i Vårdklockans kyrka. Det blir som en liten avbetalning på hyran.

Torsdag, PRO-bridge på eftermiddagen som jag inte tyckte gick så bra för oss. Efter en preliminär hopräkning visade det sig att det tydligen gått sämre för alla de andra. Kvällen hade jag tänkt att gå på Jazzklubben men slumrade in framför teven tidigt och sen när det var dags att gå ner så hade jag tappat lust och ork. Vaknar på nätterna med en sabla hosta så nattsömnen är inte riktigt vad den borde vara.

Fredag, ingen svampplockning, hämtade Anton kl nio och sen ut i blåsten på När. Sju grader, molnigt men inget regn, däremot en ordentlig blåst. Vi spelade ganska bra första nio när det var lite lä, efter kort kaffepaus var det dags att ta itu med blåsten på allvar. Anton lyckades hålla spelet uppe och sänkte sig ett snäpp i hcp. Jag gick sämre men och fick väl knappt godkänt sista nio. Sen hade jag ett valberedningsmöte, skulle ta högst en timme lovade jag den store men det blev lite till. Vi var båda trötta och frusna när vi kom hem så för min del blev det en värmande dusch, het soppa och värmande drycker.

Lördag, vilodag. Melodikrysset löst, premiär för alpina tjejerna som man ju måste följa. Sen blev det att läsa ut slutet på boken som jag hållit på med. Såsade framför teven resten av kvällen.

Söndag, det är i dag det. Uppe med solen, frukost, storslalom för herrarna på dumburken. Tänkte fixa till lite lunch och sen gå och se när Endredamerna spöar Kais Mora. Lagom uppladdning inför kvällens övningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar