Juli

Juli
Nicktistlar

måndag 20 oktober 2014

Hösttouren går vidare.

Ännu går det att svinga golfklubborna. I dag hade vi bestämt att vi skulle besöka min och fd kriminalarens hemmabana När GK. Såg verkligen dystert ut i morse, när jag skjutsade ut en av mina grannar tillika körkompis till flyget öppnade sig himmelen. Men de hade ju lovat skapligt väder på När från kl 10:00. Jag hämtade Leif som överenskommet och vi åkte ut under vindrutetorkarnas monotona ljud. Men så fick vi se nåt mellan molnen, solen tittade fram. När vi kom ut hann vi lagom ta skydd i klubbhuset för en liten skur. Greenkeepern kom upp och välkomnade oss och undrade om han skulle sätt på kaffe, men vi visste ju att det skulle vara obemannat så vi hade tagit med oss.
När de andra två kom gick vi ut direkt, och visst kom det lite regn men vi blåste torra ganska fort. Regnet upphörde precis som de hade förutspått men blåsten avtog inte, snarare så ökade det hela tiden så artonde hålet rakt upp i motvinden gick lite trögt. Men det var behaglig temperatur, Tommy som jobbar på banan rapporterade att det var nästan sexton grader varmt.
Och jag lyckades hålla ihop spelet och var med i vinnande paret alla tre matcherna, vann även sammanlagt med min trettiofyra poäng så jag måste vara nöjd med ännu en härlig golfdag.
Tog med Leif ut på Närsholmen efter vi spelat färdigt, där hade han aldrig varit nån gång tidigare så det var ju på tiden. Det var inte så mycket fågel som vi såg under rundturen men en örn skrämde upp lite gäss och änder. Nu är det bara att se fram emot nästa runda, om en vecka ska vi ta itu med Slite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar